Seznam

Téma:Curling Simulator
Vedoucí:Mgr. Petr Doubek Dr.sc. ETH
Vypsáno jako:Projekt v týmu,
Popis:

Curling Simulator je systém, který umožní hrát obdobu curlingu v omezeném prostoru bez ledu. Situace na virtuálním hřišti bude promítána projektorem na svislou plochu nebo zobrazena na monitoru. Hráč vyšle kámen (např. upravenou hračku - auto) po podlaze nebo po stole, vstříct obrazu virtuálního hřiště, po ujetí určité trajektorie se kámen zastaví o překážku. Na základě sledování z několika kamer (pro snížení pravděpodobnosti zákrytu a přesnější lokalizaci) bude vypočtena pozice a dráha kamene v prostoru. Pomocí dráhy a rychlosti skutečného kamene bude simulován pohyb virtuálního kamene na virtuálním hřišti, včetně případných srážek s již zahranými virtuálními kameny. Sledování a simulace nemusí nutně proběhnout "online", průběh vrhu může být zobrazen s určitým zpožděním.

MoĹžnĂŠ podĂşkoly v tomto projektu:


  • sledovĂĄnĂ­ rigidnĂ­ho objektu v jednĂŠ kameře
  • sloučenĂ­ informace z vĂ­ce kamer a vĂ˝počet pozice objektu v prostoru
  • fyzikĂĄlnĂ­ model pro pohyb a srĂĄĹžky virtuĂĄlnĂ­ch kamenĹŻ
  • rozmĂ­stěnĂ­ kamer pro optimĂĄlnĂ­ sledovĂĄnĂ­
  • zobrazenĂ­ virtuĂĄlnĂ­ho hřiĹĄtě
  • nĂĄvrh a konstrukce kamene a hracĂ­ho prostoru
  • automatickĂĄ kalibrace kamer bez speciĂĄlnĂ­ho kalibračnĂ­ho objektu
  • vzĂĄjemnĂĄ kalibrace kamer a zobrazovacĂ­ho systĂŠmu
  • vyhodnocenĂ­ stavu, implementace umělĂŠho soupeře
  • automatickĂŠ vytvořenĂ­ zkrĂĄcenĂŠho zĂĄznamu hry

Zadání bude dohodnuto na začátku projektu, v něm bude výše uvedené funkce rozděleny na nezbytné a volitelné. Pro některé bude možné využít existující kód vzniklý v projektu MultiCam.

Vypsáno dne:18.12.2006