Abstract: | Bakalářská práce se zabývá problémem využití Monte Carlo metody v real-time prostředí hry Ms. Pac-man.
Studovaný problém je motivován předchozím použitím metody Monte Carlo ve hrách, které nebyly v real-time prostředí.
V práci je nejdříve představeno prostředí hry a herní principy.
Na představení prostředí hry navazuje výčet a zjednodušený popis nejzajímavějších přístupů řešení problému z minulých let.
Následuje detailní popis vybraného algoritmu Monte Carlo Tree Search a popis navržených optimalizací pro prostředí hry.
Monte Carlo Tree Search algoritmus je speciálním typem metody Monte Carlo, která vytváří stromovou strukturu složenou z ohodnocených tahů hráčů ve hře.
Tahy jsou hodnoceny simulacemi vývoje hry za pomoci pseudonáhodného generátoru.
Z ohodnoceného stromu je následně vybrána cesta, která je pro hráče nejvýhodnější.
Tento algoritmus s optimalizací pro prostředí hry byl implementován a v práci jsou uvedeny výsledky experimentů sloužící pro nastavení parametrů algoritmu a následné ověření správnosti implementace.
V práci je též uvedeno porovnání implementovaného algoritmu s algoritmy použitými v minulých letech.
V závěru jsou posouzeny výsledky dosažené implementovaným algoritmem s výsledky z dokumentu, který byl vydán během vytváření této práce.
|
---|