List

Bachelor thesis:Využití metod umělé inteligence pro řízení hráčů ve hře \\ ( PDF )
Author:Feřt Petr
Supervisor:Mgr. Viliam Lisý, MSc.
Keywords:
Abstract:Bakalářská práce se zabývá problémem využití Monte Carlo metody v real-time prostředí hry Ms. Pac-man. Studovaný problém je motivován předchozím použitím metody Monte Carlo ve hrách, které nebyly v real-time prostředí. V práci je nejdříve představeno prostředí hry a herní principy. Na představení prostředí hry navazuje výčet a zjednodušený popis nejzajímavějších přístupů řešení problému z minulých let. Následuje detailní popis vybraného algoritmu Monte Carlo Tree Search a popis navržených optimalizací pro prostředí hry. Monte Carlo Tree Search algoritmus je speciálním typem metody Monte Carlo, která vytváří stromovou strukturu složenou z ohodnocených tahů hráčů ve hře. Tahy jsou hodnoceny simulacemi vývoje hry za pomoci pseudonáhodného generátoru. Z ohodnoceného stromu je následně vybrána cesta, která je pro hráče nejvýhodnější. Tento algoritmus s optimalizací pro prostředí hry byl implementován a v práci jsou uvedeny výsledky experimentů sloužící pro nastavení parametrů algoritmu a následné ověření správnosti implementace. V práci je též uvedeno porovnání implementovaného algoritmu s algoritmy použitými v minulých letech. V závěru jsou posouzeny výsledky dosažené implementovaným algoritmem s výsledky z dokumentu, který byl vydán během vytváření této práce.
Submited:Jan 2012
More info: